خدمات شبکه، فروش لایسنس سیتریکس، زیرو کلاینت، زیروکلاینت و مجازی سازی

فروش لایسنس برنامه Citrix XenApp، نرم افزار سپیدار سیستم، Zero Client، قیمت زیروکلاینت

خدمات شبکه، فروش لایسنس سیتریکس، زیرو کلاینت، زیروکلاینت و مجازی سازی

فروش لایسنس برنامه Citrix XenApp، نرم افزار سپیدار سیستم، Zero Client، قیمت زیروکلاینت

رای پارس ارایه دهنده محصولات و خدمات شبکه، فروش آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس eset، فروش زیرو کلاینت، فروش زیروکلاینت، نصب و راه اندازی سیتریکس، پشتیبانی سیتریکس، آموزش Citrix، مجازی سازی برنامه، تحت وب کردن برنامه ها، خدمات شبکه، نصب و راه اندازی شبکه، پشتیبانی شبکه های رایانه ای و کامپیوتری، پیاده سازی راهکارهای VDI مبتنی بر Citrix XenDesktop و VMware Horizon View، مجازی سازی دسکتاپ، Share Computing، فروش نرم افزار سپیدار سیستم، نمایندگی زیرو کلاینت، نمایندگی سیتریکس، نمایندگی فروش برنامه سپیدار سیستم آسیا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

چکیده: فرق و تفاوت زیرو کلاینت (Zero Clint) ها و تین کلاینت (Thin Client) ها این است که قیمت زیروکلاینت ها کمتر است، سیستم عامل و حافظه ندارند و برای کارهای گرافیکی مناسب تر هستند ولی برای اتصال به سرور نیاز دارند.

زیرو کلاینت ها و تین کلاینت ها هر دو تجهیزات محاسباتی کوچک و دارای تراشه های الکترونیکی هستند که خصوصا برای توپولوژی های مبتنی بر سرور طراحی شده اند و می‌توان آن ها را به VDI مرتبط کرد. اما زیروکلاینت و تین کلاینت تفاوت های زیادی دارند که دانستن آن ها مهم است و در زیر به بررسی آن ها می‌پردازیم.

در آغاز باید بگوییم که زیرو کلاینت ها و تین کلاینت ها هر دو کمک می‌کنند تا هزینه ها کاهش یابد و در مصرف برق صرفه جویی گردد، داده های شبکه امن‌تر گردد و عیب یابی مشکلات شبکه آسان‌تر شود.

تین کلاینت 

تین کلاینت ها تجهیزات VDI هستند که از گذشته سمت کاربر (endpoint) به کار گرفته می‌شده اند و روی آنها یک سیستم عامل سبک و قفل شده (غیر قابل دستکاری) نصب است. رایج ترین سیستم عاملهای کلاینت ها لینوکس، ویندوزهای جاسازی شده (Embedded) مانند WIN XPe/WES/WES7 یا گاهی Windows CE است. احتمال این که ویندوزهای جاسازی شده ویروس بگیرند بسیار کم و این احتمال برای لینوکس تقریبا صفر است.

زیرو کلاینت چیست

به جای سیستم عامل، زیرو کلاینت ها یک پردازنده Onboard اختصاصی برای یکی از پروتکل‌های RemoteFX، HDX، PCoIP دارند. از آن جایی که عملیات رمزگشایی و پردازش تصویر توسط این پردازشگر اختصاصی که برای این کار طراحی شده انجام می‌شود، نسبت به تین کلاینت ها که در آن همین عملیات توسط یک CPU استاندارد و یک GPU همراه با نرم افزار انجام می‌گردد، کارایی بیشتر دارند. سرعت بوت شدن زیروکلاینت ها تقریبا تنها چند ثانیه است و نسبت به ویروس‌ها مقاوم هستند. به همین دلیل DownTime زیروکلاینت ها بسیار کم می‌باشد و رضایت کاربران بسیار بالا می‌برد. زیرو کلاینت ها نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. هم چنین زیرو کلاینت ها به ندرت به آپدیت نیاز دارند مگر در مواردی مانند تغییر یا بهبود عمده در پروتکل VDI یا آپدیت های خاص مربوط به BIOS دستگاه. هم چنین زیروکلاینت ها یکی از بهترین دستگاه ها برای انجام کارهای گرافیکی هستند.

تفاوت زیروکلاینت و تین کلاینت

1- قیمت

قیمت زیرو کلاینت از تین کلاینت ارزان تر است.

2- سیستم عامل

تین کلاینت ها یک سیستم عامل سبک مانند لینوکس یا ویندوز (WES7/WE8S/W10loT) دارند در حالی که زیرو کلاینت ها سیستم عامل ندارند.

3- حافظه محلی

زیرو کلاینت ها هیچ گونه حافظه محلی برای ذخیره سازی اطلاعات ندارند.

4- امنیت داده‌ها

امنیت اطلاعات به دلیل این که در زیرو کلاینت ها هیچ اطلاعاتی و هیچ حافظه داخلی وجود ندارد بالاتر است.

5-  پشتیبانی

زیروکلاینت ها تقریبا پشتیبانی نیاز ندارند ولی تین کلاینت ها به پشتیبانی بیشتری نسبت به زیرو کلاینت نیاز دارند.

6- نوع ارتباط (Connection)

تین کلاینت ها معمولا از چند پروتکل VDI پشتیبانی می‌کنند ولی زیروکلاینت‌ها از یک یا حد اکثر دو پروتکل VDI پتشیبانی می‌کنند. بنابراین اگر میخواهید زیرساخت VDI خود را (برای نمونه از VMware به Citrix ) تغییر دهید و از زیروکلاینت استفاده می‌کنید ممکن است مجبور به تعویض آن‌ها گردید. در حالی که تین کلاینت ها از این نظر منعطف تر هستند و این دلیل کسانی است که به جای زیرو کلاینت از تین کلاینت استفاده می‌کنند.

7-  تنظیمات و پیکربندی

تین کلاینت ها نسبت به زیرو کلاینت ها تنظیمات و feature های بیشتری دارند. بنابراین در یک بازه زمانی نیاز به تعداد بیشتری آپدیت کردن دارند و مدت زمان انجام آپدیت نیز بیشتر طول می‌کشد. زیرو کلاینت ها در مقایسه با زیروکلاینت ها پیکربندی ساده و جمع و جورتری دارند. به عنوان مثال به روزرسانی زیرو کلاینت ها محدود به آپدیت پروتکل مورد پشتیبانی شان (مثلا PCoIP یا ICA) یا آپدیت BIOS برای پشتیبانی بهتر تجهیزات جانبی مانند USB Device ها است. بنابراین زیروکلاینت ها آپدیت نرم افزاری ساده‌تری نسبت به تین کلاینت‌ ها دارند و نگهداری آن‌ها آسان‌تر است.

8- کاربرد

دانستن برنامه های کاربردی مورد نیاز کاربران نیز یکی از پارامترهای مهم در انتخاب بین زیروکلاینت و تین کلاینت است.

زمانی که شما از تین کلاینت استفاده می‌کنید می‌توانید برنامه های سبک مانند مرورگرها، Office/PDF خوان یا کلاینت ایمیل را روی آن نصب کنید و در عین حال برنامه های خاص را با استفاده ساختار کلاینت-سروری در اختیار کاربر قرار دهید.

جمع بندی

زیروکلاینت امکان نصب برنامه بر روی خودش را ندارد و می‌تواند از برنامه‌هایی که روی سرور برای آن تدارک دیده شده استفاده کند. در عوض زیروکلاینت ها می‌توانند برای برنامه های گرافیکی یا مولتی مدیا با بالاترین گرافیک بهترین گزینه باشند. زیروکلاینت ها برای کاربردهای چند مانیتوری بدون از دست دادن کیفیت بسیار خوب هستند.

کیفیت تصویر بی‌نظیر، مصرف توان بسیار کم، سرعت بوت بالا و مدیریت آسان خصوصیاتی هستند که مشتریان را به خرید زیروکلاینت تشویق می‌کنند. در حالی که دلیل گزینش تین کلاینت‌ها می‌تواند انعطاف آن‌ها باشد.


  • کوروش رای پارس

چکیده: زیروکلاینت از Mini PC ارزان تر است. مینی پی سی درون خود هارد و سیستم عامل دارد. چندین Zero Client به یک سرور متصل میشوند و سیستم عامل خود را دریافت میکنند.
عمده تفاوت زیرو کلاینت (Zero Client) و مینی پی سی (Mini PC) در قیمت، قطعات مکانیکی، میزان مصرف برق و سیستم عامل آن ها می باشد. مینی پی سی داری هارد و فن بر روی CPU است و معمولا پردازنده آن ها حداقل 24 وات برق مصرف می کند. اما زیروکلاینت دارای هارد و فن نمی باشد. مینی پی سی دستگاهی مستقل با ظرفیت هارد بالا است که مصرف خانگی هم میتواند داشته باشد. مینی پی سی دارای سیستم عامل (ویندوز) می باشد ولی زیرو کلاینت سیستم عامل ندارد.
زیروکلاینت ها دارای ظاهری کوچک و سبک بوده و قیمت بسیار نازل تری نسبت به مینی پی سی (Mini PC) دارد. در نتیجه خرید زیرو کلاینت ارزش افزوده بسیاری برای یک سازمان دارد. این سیستم‌ها صرفاً در شبکه‌هایی قابل استفاده خواهند بود که دارای سرور بوده (Server Base) و از طریق سرور برای آنها محدوده کابری تعریف گردد.

  • کوروش رای پارس
  • ۰
  • ۰

Zero Client ها کمک می کنند تا در یک شبکه، چندین کاربر از یک رایانه مرکزی به طور همزمان استفاده کنند. این رایانه یا سیستم مرکزی می تواند بسته به شرایط یک PC، ماشین مجازی یا سرور فیزیکی باشد. در این صورت کاربران بدون این که در تجربه کاربری شان تاثیر منفی گذاشته شود، سیستم عامل خود را از روی سرور دریافت می کنند.

مزایای استفاده از زیرو کلاینت در زیر لیست شده اند:


1-  کاهش هزینه ها:
قیمت زیرو کلاینت:

هزینه زیرو کلاینت ها بسیار ارزان تر از رایانه های معمولی می باشد. در نتیجه هزینه اولیه خرید تجهیزات رایانه ای بسیار کم تر خواهد بود.

مصرف توان:

زیرو کلاینت مصرف برق بسیار پایینی دارد. مصرف برق یک زیرو کلاینت حدود 5 وات است. می توان گفت مصرف برق یک زیرو کلاینت حدود 60 برابر پایین تر از یک رایانه معمولی است. در نتیجه تفاوت بسیار زیادی بین هزینه مصرف برق مثلا 10 رایانه با 10 زیرو کلاینت در طول یک سال وجود دارد.

استهلاک پایین و دوام:

زیرو کلاینت ها طول عمر بسیار بیشتری نسبت به یک PC دارند. یک زیرو کلاینت به صورت میانگین 10 سال عمر می کند. زمانی که شما خرید زیرو کلاینت را به جای خرید چندین رایانه در دستور کار قرار می دهید خیالتان راحت است که تا مدت های مدید از پرداخت هزینه های سخت افزار اضافی خلاص شده اید.

هزینه تعمیر، نگهداری و پشتیبانی:

هزینه پشتیبانی و نگهداری زیرو کلاینت تقریبا صفر است. اگر شما تا کنون در شبکه خود از PC استفاده کرده اید حتما با هزینه های نگهداری آن نیز آشنا هستید. در این شرایط شما به ازای هر رایانه که در شبکه تان وجود دارد، نیاز به نصب سیستم عامل، نصب آنتی ویروس، نصب برنامه های کاربردی و انجام تنظیمات دارید و همیشه با ریسک سوختن پاور یا رم آن ها مواجه هستید. همچنین باید هر چند وقت یک بار رایانه ها را بادگیری کنید تا گرد و غبار درون Case های کامپیوتر، به سخت افزارشان آسیب نزند. وقتی از زیرو کلاینت استفاده می کنید، هیچ کدام یک از این مسایل گریبان گیر شما نخواهد بود. در واقع شما به نیروی Help Desk برای نگهداری کلاینت ها نیاز نخواهید داشت.

هزینه خرید لایسنس:

بسیاری از نرم افزارها مانند آنتی ویروس نیاز به خرید لایسنس به ازای هر کامپیوتر دارند. شما وقتی از زیرو کلاینت در حالت Share Computing استفاده می کنید فقط کافی است که یک لایسنس برای سیستم یا سرور مرکزی بخرید و این خود به معنی کاهش هزینه ها پس از خرید زیرو کلاینت می باشد.

هزینه ارتقای شبکه:

فرض کنیم شما امروز یک شبکه دارید که از چند زیرو کلاینت و یک سیستم مرکزی تشکیل شده است. در صورتی که چند سال بعد بخواهید شبکه تان را بهبود دهید تنها لازم است سیستم (سرور یا رایانه) مرکزی باید ارتقا پیدا کند. در ساختار سنتی و قدیمی شما باید تمام سخت افزارهای رایانه ها را ارتقا دهید و این به معنی افزایش هزینه های IT است.


2-  تجربه کاربری بهتر:
اشغال نشدن فضا:

زیروکلاینت ها کوچک هستند و فضای کمی اشغال می کنند. می توانید زیرو کلاینت ها را به پشت مانیتور بچسبانید. در این صورت دیگر مجبور نیستید بخشی از فضای زیر پایتان را به case کامپیوتر اختصاص دهید. زیرو کلاینت ها برای فضاهای کوچک گزینه ایده آل هستند.

زیبایی محیط:

زیرو کلاینت ها کمک می کنند تا دیگر تصویر کابل های افتاده روی زمین را نبینید. ظاهر زیرو کلاینت ها معمولا زیبا است و حجم کمی دارند. در نتیجه چه به پشت مانیتور متصل شوند چه روی میز قرار گیرند، محیط لذت بخش تری را برای ما فراهم خواهند کرد.

کاهش سر و صدا:

به دلیل نبودن نویز ناشی از سر و صدای فن های پاور و مادربرد PC ها پس از استفاده از زیرو کلاینت محیط بسیار آرامی را تجربه خواهید کرد.

کاربری آسان:

زیرو کلاینت ها مانند رایانه های معمولی تمام پورت های لازم را در اختیارتان قرار می دهند. یک زیرو کلاینت به صورت معمول پورت اتصال مانیتور، پورت خروجی صدا و میکروفون و هم چنین تعدادی پورت USB برای اتصال کیبرد و موس و هارد اکسترنال، پرینتر یا فلش دارند.

کاربری های گوناگون:

زیرو کلاینت های برای کاربرهای گوناگون از جمله اداری، مهندسی و طراحی، گرافیکی مناسب هستند.


3- امنیت:
تجمیع اطلاعات:

وقتی برای کاربران شبکه از زیرو کلاینت استفاده می کنید، در واقع تمام اطلاعات روی سرور قرار دارد. این نکته دو مزیت دارد:
1- فقط کافی است از اطلاعات سرور نسخه پشتیبان تهیه کنیم. این موضوع به معنی مدیریت راحت تر و امن تر اطلاعات است.
2- اطلاعات در سمت کلاینت ها قرار ندارد.

کنترل دسترسی:

با این که همه کاربران از زیرو کلاینت ها به یک سیستم مرکزی متصل می شوند، می توان دسترسی آن ها را محدود کرد.

پورت های USB:

می توان دسترسی کاربران به پورت های USB را بست. در نتیجه هیچ کاربری نمی تواند از طریق پورت های فیزیکی اطلاعاتی را به بیرون ببرد.

  • کوروش رای پارس

Zero Client یک دستگاه کوچک و ارزان است که به آن کیبرد، ماوس، کابل شبکه و مانیتور متصل میشود. زیروکلاینت ها آمده اند تا در آینده نزدیک به طور چشمگیری به جای رایانه های شخصی یا PC ها در شرکت ها و سازمان استفاده شوند. زیرو کلاینت ها بر روی خود حافظه و سیستم عامل ندارند. در واقع آن ها به یک سرور متصل میشوند و روی آن سرور سیستم عامل و برنامه های کاربران قرار دارد. کار زیرو کلاینت ،برقراری ارتباط با سیستم عامل کاربر که بر روی سرور قرار دارد میباشد.  به زیروکلاینت ها، اولترا تین کلاینت (ultrathin Client) هم گفته میشود. برخی زیروکلاینت ها کارت شبکه بی سیم دارند و میتوانند از طریق وای فای به شبکه متصل شوند. 
سادگی و ارزانی زیروکلاینت ها باعث شده تا با استقبال چشمگیری مواجه شوند. به طور کلی به دو شکل استفاده میشوند:
1- Virtual Desktop Infrastructure
2- Share Computing
در مقالات بعدی درباره مزایای زیروکلاینت ها و انواع کاربردهای آن گفتگو خواهیم کرد. 

قیمت زیرو کلاینت

خرید زیروکلاینت

فروش زیروکلاینت

لیست قیمت Zero Client

  • کوروش رای پارس
  • ۱
  • ۰
  • کوروش رای پارس
1
آشنایی با مجازی سازی و حوزه های گوناگون آن
2
معرفی محصولات مختلف شرکت های بزرگ در حوزه مجازی سازی
3
معرفی محصولات شرکت سیتریکس (Citrix)
4
آشنایی با ساختار و بخش های مختلف Citrix XenApp
5
روند تغییرات Citrix XenApp از آغاز تا کنون
6
آموزش نصب پیش نیازهای برنامه XenApp
7
آموزش نصب و راه اندازی سیتریکس XenApp
8
آشنایی با امکانات، منوها و کنسول مدیریت Citrix XenApp
9
پیکربندی Farm برای سیتریکس
10
پابلیش کردن برنامه ها برای کاربران متفاوت و چگونگی مدیریت دسترسی آن ها
11
ایجاد وب سایت های مورد نیاز و سفارشی سازی آن ها
12
معرفی انواع پلاگین ها یا رسیور(Receiver)های سیتریکس، آموزش نصب و پیکربندی آن ها
13
چگونگی دسترسی به برنامه های سیتریکس روی اینترنت، اینترانت و در حالت کلی بستر WAN
14
تعریف سیاست(Policy)ها و اعمال آن ها به کاربران و گروه های کاری (Worker Groups)
15
چگونگی استفاده از Policyهای سیتریکس برای بهینه کردن سرعت و تجربه کاربر و مدیریت امنیت اطلاعات
16
آموزش پیکربندی پرینتر برای سیتریکس، سیاست های پرینتر، مدیریت درایورها و پهنای باند پرینت و رفع مشکلات مربوط به آن در سیتریکس XenApp
  • کوروش رای پارس

زیرو کلاینت

زیرو کلاینت (Zero Client) چیست؟ زیروکلاینت یک محصول برای شبکه های کامپیوتری است. زیروکلاینت یک دستگاه کوچک است که شما میتوانید به آن کیبرد، موس، کابل شبکه و مانیتور وصل کنید تا از طریق شبکه به یک سرور متصل شوید. سرور مربوط به زیروکلاینت، سیستم عامل و برنامه هایی را که کاربر از آن استفاده میکند در بر دارد. در واقع زیروکلاینت یک سخت افزار است که سیستم عامل، حافظه، رم و پردازنده قوی ندارد. برخی از زیروکلاینت ها کارت شبکه بی سیم هم دارند و میتوانند به کمک wifi به شبکه متصل شوند. یک کاربرد بسیار مهم زیرکلاینت ها استفاده در زیرساخت دسکتاپ مجازی (Virtual Desktop Infrasructure) یا همان VDI است. کاربرد دیگر آن Share Computing می باشد. به زیروکلاینت ها Ultrathin Client هم گفته میشود. 
خرید زیروکلاینت
زیرو کلاینت SUNDE
نمایندگی فروش زیروکلاینت
لیست قیمت زیروکلاینت 

  • کوروش رای پارس

نرم افزار حسابداری و مالی سپیدار همکاران سیستم

گروه شرکت های همکاران سیستم از مجموعه شرکت‌های تخصصی و منطقه ای تشکیل شده است که وظیفه عرضه محصولات و ارائه راهکار و خدمات به مشتریان را در سراسر کشور بر عهده دارند.شرکت سپیدار سیستم یکی از شرکت‌های عضو گروه همکاران سیستم است که در سال ۱۳۸۷، با هدف عرضه انحصاری نرم افزار حسابداری "سپیدار" و نرم افزار فروشگاهی "دشت" و ارائه خدمات به مشتریان محترم این دو محصول توسط همکاران سیستم تاسیس شد. نرم افزار حسابداری "سپیدارِ همکاران سیستم" با شعار ساده و پایدار نرم افزاری مناسب برای مدیریت هوشمندانه شرکت های کوچک و نرم افزار فروشگاهی "دشتِ همکاران سیستم " با پیام ساده و سودمند نرم افزار حسابداری ویژه اصناف و فروشگاه‌ها است.تولید و تحلیل این محصولات توسط تیمی مجرب از مدیران، تحلیلگران و برنامه نویسان همکاران سیستم صورت گرفته است، که نزدیک به سه دهه، حضوری موثر در صنعت نرم‌افزار حسابداری کشور داشته‌اند. سادگی کاربرد این محصولات نیاز به خدمات پس از فروش دائمی را از بین برده است.
خرید نرم افزار سپیدار سیستم
نمایندگی سپیدار سیستم